Langzaamaan zijn er steeds meer tekenen van herstel van de economie zichtbaar. Ook op de woningmarkt beginnen de resultaten van het beleid van de kabinetten Rutte goed zichtbaar te worden. zoals verwacht was 2013 nog een lastig jaar, maar in 2014 heeft de woningmarkt zich sterk verbeterd. Het is zelfs sneller gegaan dan gehoopt. Nieuwe cijfers van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) laten zien dat in het laatste kwartaal van 2014 ruim 30 procent meer woningen zijn verkocht dan in dezelfde periode in het jaar ervoor. Ook de prijzen zijn flink gestegen. De rente gaat geleidelijk omlaag en mensen durven weer huizen te kopen nu ze weten dat er niets meer zal veranderen aan de hypotheekrenteaftrek. Huizenkopers weten nu waar ze aan toe zijn. Wij zijn dan ook optimistisch dat de huizenmarkt zich in 2015 verder zal herstellen. Dat is niet alleen goed voor mensen die proberen hun huis te verkopen of een stap op de woningmarkt te maken, maar ook voor de werkgelegenheid er omheen. Immers, ook bouwbedrijven, schilders, installateurs en woninginrichters krijgen meer opdrachten als de huizenverkoop toeneemt en zullen dus van het herstel profiteren.